Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
Nie. Otrzymujemy dziesiątki zgłoszeń każdego miesiąca. Zajmujemy się tylko tymi sprawami, które uzyskają pozytywną rekomendację naszego Zespołu
Priorytetem są sprawy „na biegu” w których niesłusznemu skazaniu można jeszcze zapobiec. Spośród spraw zakończonych szczególną uwagę zwracamy na te w których zapadły długoletnie wyroki. Każdą sprawę oceniamy indywidualnie, prognozując szanse na znalezienie nowych dowodów, uniewinnienie czy wznowienie postępowania. Nie zajmujemy się wykroczeniami i sprawami rodzinnymi.
Z uwagi na dużą liczbę zgłoszeń i prowadzonych spraw, średni czas oczekiwania na odpowiedź może wynosić od kilku dni do kilku tygodni.
Prosimy aby zgłoszeń dokonywać mailowo na adres wskazany w zakładce kontakt. Dokładne opisanie sprawy, przedstawienie swoich oczekiwań i załączenie dokumentów sprawi, że szybciej będziemy mogli przystąpić do ich analizy.
Tak, Fundacja prowadzi sprawy Pro Bono. Nie możemy jednak zagwarantować, że każdy uzyska nieodpłatną pomoc w pełnym zakresie. Zależy to od rodzaju i okoliczności danej sprawy, a także od wysokości środków jakimi w danym czasie na działalność statutową dysponuje Fundacja.
Tak. W przypadku chęci wsparcia naszych działań, rachunek bankowy Fundacji można znaleźć na naszej stronie internetowej. Możliwe jest również zorganizowanie zbiórki publicznej na dany cel np. pomoc prawną dla określonej osoby, z której środki zostaną przeznaczone na wspomożenie Fundacji.
Tak, zgodnie ze statutem, nasza Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą
W sprawach zakończonych podejmujemy działania związane z poszukiwaniem nowych faktów lub dowodów mogących doprowadzić do wznowienia postępowania. W sprawach będących w toku przystępujemy do obrony. Prowadzimy działania detektywistyczne i nagłaśniamy sprawy, których się podejmujemy. Fundacja jest podmiotem który organizuje i koordynuje wszystkie działania.